برنامه ریزی برای تقویم نمایشگاه های ایران

برنامه ریزی برای تقویم نمایشگاه های ایران

زمان بندی و سازماندهی نمایشگاه به معنی برنامه ریزی جهت رخداد هایی است که در غرفه و نمایشگاه  شما رخ می دهد. شما باید از زمان و ترتیب رخدادهای نمایشگاه مطلع باشید تا بتوانید تقویم کاری خود را منطبق آن بچینید. داشتن این نظم و برنامه به بالارفتن کارایی تیم کاری شما کمک خواهد کرد. ساختن غرفه ای منظم و تیمی هماهنگ تاثیر مثبت خود را روی هر بازدید کننده ای خواهد گذاشت. می توانید برای رعایت بهتر تقویم نمایشگاهی خود، فعالیت های زیر را انجام دهید.

 

شبکه های اجتماعی

قبل از ساختن غرفه سفارشی و حتی مشخص شدن مکان نمایشگاه شما می توانید فعالیت های خود در شبکه ای اجتماعی را شروع کنید. با فالورهای اینستاگرام و فیس بوک خود گفت و گو کنید، برای آن ها دعوت نامه شرکت در نمایشگاه به همراه شهر و آدرس را بفرستید. سوالات رایج و اطلاعات تماس را منتشر کنید. این کار یک شیوه نوین جهت بازاریابی نمایشگاه است و احتمال بازدید از محل غرفه شما را افزایش میدهد.

ساعت و تاریخ نمایشگاه ها

تقویم نمایشگاه های شهرهای مختلف از ماه ها قبل مشخص است. بهتر است که شما در سررسید و تقویم کاری خود کارهای مرتبط با این رخداد را به صورت واضح و مشخص بنویسید. مثلا چند ماه مانده، چند هفته مانده و چند روز مانده به شروع.

کارهای مهمی مثل طراحی غرفه، بستن قرارداد با غرفه سازان، گل آرایی ، غرفه آرایی و تهیه و اجاره تجهیزات نمایشگاهی امور دشواری است که نیازمند برنامه ریزی و صحبت با شرکت های مختلف است.  ممکن شما برای ساخت یا اجاره غرفه خود با شرکت قبلی خود دچار اختلاف بشوید و یا طرح اولیه غرفه خود را دوست نداشته باشید. در شهرهای بزرگ مثل تهران، اصفهان، اهواز و شیراز غرفه سازان زیادی وجود دارند و شما برای انجام کارهای خود می توانید از لیست بلندی از شرکت های طراحی و برگزاری یکی را انتخاب کنید. ولی در شهر های کوچکتر یا دورتر لیست شما کوتاه تر می شود و در صورت مشکل یا عدم توافق در گرفتن غرفه و خدمات وابسته دچار مشکل خواهید شد. بنابراین خوب است که زودتر همه مشکلات را پیش بینی کنید، قیمت و بودجه ای که می خواهید صرف کنید را مشخص کنید. به تاریخ های نوشته شده در تقویم دقت کنید. با شرکت های تبلیغاتی و خدماتی نمایشگاهی تماس گرفته و استعلام قیمت کنید. خلاصه این که هر چه زودتر کار ها را مشخص کنید.

بازدید از نمایشگاه و بررسی پلن غرفه

روزی را برای خود و همکاران مربوطه مشخص کنید تا زودتر از برگزاری نمایشگاه از مکان دقیق نمایشگاه و محل حدودی غرفه خود بازدید کنید. نقشه گوگل و طرح سه بعدی غرفه  برای داشتن اطلاعات اولیه بد نیست ولی بازدید فیزیکی می تواند دید دقیق تری از فضای نمایشگاه قبل از شروع به شما بدهد. در نتیجه شما اطلاعات بهتری برای ساخت غرفه و مارکتینگ خواهید داشت. می توانید خیابان های منتهی به محل را بشناسید. تابلوهای تبلیغاتی نزدیک و اطراف نمایشگاه را بررسی کنید.

پروسه ساختن غرفه

بعد از کسب اطلاعات از مکان جغرافیایی، باید تمرکز خود را برای زیباتر کردن غرفه نمایشگاهی و خرید تجهیزات بگذارید. مهندسین معماری می توانند به شما برنامه زمان بندی شده ای از مراحل برپا کردن غرفه تا اتمام ساخت بدهند. در قراردادی که با شرکت های مربوطه می بندید دد لاین مشخص کنید تا در روزهای پایانی دچار مشکل نشوید.