5 نکته برای فروش بیشتر در نمایشگاه تجاری بعدی

5 نکته برای فروش بیشتر در نمایشگاه تجاری بعدی

غرفه سازی کاری سخت و زمان بر است. برای همین پیدا کردن مشتری برای فروش خدمات و محصولات نیازی ضروری می باشد.

هدفمند باشید

قبل از شرکت در نمایشگاه خوب است که دایره هدف خود را محدود و دقیق کنید. مثلا دوست دارید چه تعداد مشتری در هر روز بدست آورید. روشن کردن هدف کار پرسنل شما را آسان می کند. آن ها می دانند در چه صورتی پیروز و در چه حالت شکست خورده اند. مثلا می توانید به  کارکنان خود بگویید که شما باید امروز پنجاه شماره تماس از مشتریان احتمالی جمع کنید.

لباس های شیک و خاص برای کارمندان شرکت تان

کفش ، شلوار و لباس کارمند در عین رسمی بودن باید از مد روز پیروی کند. از شکستن قوانین و سنت ها نترسید و بسته به نوع نمایشگاه رنگ ها و طرح های جدید را تست کنید.  در فضای نمایشگاه اگر بخواهید پیرو اکثریت باشید در بین شلوغی گم خواهید شد و به چشم نخواهید آمد.

 

مشاوره رایگان ولی حرفه ای و دقیق

یکی از راه های جذب مشتری و افزایش بازدید از غرفه ، ارائه خدمات رایگان به افراد می باشد. حتی اگر قبلا بابت مشاوره و راهنمایی افراد و شرکت ها هزینه دریافت می کردید، بد نیست که در مکان غرفه نمایشگاهی خود در جهت مارکتینگ و برندینگ نام شرکت خود این کار را رایگان انجام دهید. به یاد داشته باشید که گرچه این کار را رایگان انجام می دهید نباید کیفیت را فدای آن بکنید. اگر طرف مقابل حس خوبی نسبت به جلسه مشاوره تجاری نداشته باشد (حتی مشاوره مجانی) بعید از است که اقدام به خرید از شرکت شما بکنید.

علاقه، انرژی و هیجان

 

چرا این افراد همیشه محبوب و دوست داشتنی هستند؟ یک دوست شاد، یک همکار مشتاق به کار، یک فروشنده پرانرژی ؟

تمامی قسمت های غرفه شما هم باید نشان دهنده انرژی و علاقه به خدمت رسانی باشد. کارگران و کارمندان باید سرشار از انرژی باشند. خیلی از بازدیدکنندگان در ساعات بعد از کار به غرفه شما می آیند و طبیعتا کمی خسته هستند. به غیر از روحیه مثبت پذیرایی رایگان مثل چایی و  قهوه نیز می تواند اثری بی نظیر در حافظه ها به جای بگذارد.

تشکر کردن از بازدیدکنندگان و مشتریان

خوب است که افراد را هنگام خروج از غرفه بدرقه کنید و از حضور آن ها تشکر و قدردانی کنید. در صورتی اطلاعات تماس شان را گرفته اید، چند روز بعد از پایان نمایشگاه به صورت انبوه برای همه ایمیل و اس. ام . اس بفرستید و نامه های تشکر از شرکت در نمایشگاه را به صورت مختصر و مفید برایشان بفرستید. این گونه آن ها شما را دیرتر فراموش خواهند کرد و شما آخرین نامی هستید که در لیست طولانی شرکت های نمایشگاه در ذهنشان باقی خواهند ماند.